dobre przygotowanie

Dobre przygotowanie jest niezbędne do osiągnięcia optymalnych rezultatów. Na niniejszej stronie znajdziesz kilka porad, które inni uczestnicy testów uznali za przydatne.

Przygotuj się

Przeczytaj porady z tej strony. Spróbuj odpowiedzieć na podane przykłady pytań testowych i zapoznaj się z formą kwestionariusza.

Jaki jest cel testu?

Jeśli otrzymałeś zaproszenie do wypełnienia testu, powinieneś również zostać poinformowany, w jakim celu masz go wypełnić. Jeśli tego nie wiesz – albo nie jesteś pewien – przeczytaj przesłane Ci informacje. Jeśli tam nie znajdziesz odpowiedzi, skontaktuj się z potencjalnym pracodawcą zanim wypełnisz test i zapytaj:

  • Co bada test i dlaczego jest to istotne w danej sytuacji?
  • Jak długo potrwa wypełnienie testu?
  • Czy po wypełnieniu testu otrzymasz jakikolwiek feedback?

 

Testy online

Upewnij się, że podczas wypełniania testu nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Poinformuj przebywających z Tobą ludzi, co robisz. Wyłącz urządzenia, które mogą Ci przeszkadzać (telefon komórkowy, pocztę elektroniczną itp.).

 

Opanowanie stresu

Jeśli czujesz się zdenerwowany przed przystąpieniem do testu, skup się na pozytywnych aspektach stresu. Ludzie odczuwający stres zazwyczaj lepiej przygotowują się przed istotnymi zadaniami, w tym testami. Pomoże Ci to osiągnąć możliwie najlepsze wyniki i nie pozwoli na ich zaniżenie z powodu braku przygotowania.

Nie Ty jeden odczuwasz pewnego rodzaju niepewność czy napięcie spowodowane testem. Jest to dość powszechna reakcja. Jeśli nigdy nie wypełniałeś testów psychologicznych, porozmawiaj o tym z innymi. Wiedza o tym, jak inni radzą sobie w podobnych sytuacjach, może być bardzo pomocna.

 

Stwórz plan: Zaplanuj sobie czas przed wypełnieniem testu. Dobrym pomysłem może być kilka innych zadań, które odciągną Twoją uwagę od testu, ale pamiętaj, żeby nie dodawać sobie dodatkowego stresu poprzez zbyt napięty harmonogram dnia. Zaplanuj sobie też czas na spokojny sen noc przed testem.

 

Techniki relaksacyjne: w Internecie możesz znaleźć wiele informacji na temat sposobów, które pomogą Ci zredukować stres. Wiele z tych technik możesz z powodzeniem wykorzystać do uspokojenia się. Dobrym sposobem na odwrócenie uwagi od testu są mogą też być ćwiczenia fizyczne, które dodatkowo wpływają pozytywnie na spokojny sen i umiejętność wyciszania się.